ΡΑΠ - Πάτρα Ανθρώπινη Πόλη - Συνεντεύξεις

Εισήγηση κας Ουρανίας Μπίρμπα στο Forum Ανάπτυξης

Ολόκληρη η εισήγηση της Δημ. Συμβούλου Πάτρας με την παράταξη της ΡΑΠ-ΠΑΠ και μέλος του Δ.Σ. της περιφερειακής Ένωσης Δήμων.

 

Σήμερα που κοινωνία μας βιώνει μια παρατεταμένη κρίση όχι μόνο οικονομική, αλλά και κρίση κοινωνικών αξιών και αρχών, που το παλιό πολιτικό σύστημα παίζει τα ρέστα του για να μην αλλάξει τίποτα. Σήμερα ανοίγουμε ένα ουσιαστικό διάλογο στην τοπική αυτοδιοίκηση για τις αλλαγές που χρειάζεται ο Καλλικράτης. Απαιτείται λοιπόν να αποκατασταθεί πρώτα η έννοια του αυτοδιοίκητου στην Τ.Α. που έχει εξαϋλωθεί και λειτουργεί ως μακρύ χέρι του κράτους και ως αντιδραστική εφεδρεία πισωγυρίσματος.

Να αποκατασταθεί η έννοια του αυτοδιοίκητου νομοθετικά, λειτουργικά αλλά και μέσα στη κοινωνία και εδώ το βάρος πέφτει κυρίως στους αιρετούς πως λειτουργούν και πως πορεύονται. Στη κατεύθυνση αυτή οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο Καλλικράτη αφορούν: 1)το αντιδημοκρατικό σούπερπλειοψηφικό σύστημα εκλογής στους δήμους και τις περιφέρειες με τη καθιέρωση της απλής αναλογικής. Απλή αναλογική που θα σταματήσει αυτό το εξωπραγματικό αντιδημοκρατικό φαινόμενο μετατροπής του 20% του πρώτου γύρου σε 60% της δεύτερης Κυριακής που ο κερδισμένος «τα παίρνει όλα» και ανακηρύσσεται ο δήμαρχος με την ομάδα του σε απόλυτο άρχοντα παραγνωρίζοντας την ίδια την έκφραση της κοινωνίας. Τα δημοτικά συμβούλια να εκλέγονται στο πρώτο γύρο και ο δεύτερος γύρος να αφορά ΜΟΝΟ την εκλογή δημάρχου ανάμεσα στους δυο πρώτους συνδυασμούς. Η ένσταση πολλών οπαδών της υπάρχουσας συγκεντρωτικής, αντιδημοκρατικής λειτουργίας των δήμων με πρώτη τη ΚΕΔΕ του Πατούλη εδράζεται σε ένα ψευτοδίλημμα ότι η δημοκρατία θα βλάψει την αποτελεσματικότητα!!! Αποτελεσματικότητα για ποιον? Να ένα μεγάλο ερώτημα .

Ας το ξεκαθαρίσουμε η αποτελεσματικότητα της συμμετοχής, της συνέργιας και του ελέγχου των δημοτών αυξάνεται και κατοχυρώνεται με τη περισσότερη δημοκρατία ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ. Επίσης είναι ανάγκη να δοθούν συγκεκριμένες αρμοδιότητες που αφορούν τη καθημερινότητα του δημότη αλλά και ουσιαστική λειτουργία στα τοπικά συμβούλια και τα διαμερίσματα μέσα από γενικές συνελεύσεις στη γειτονιά. Αυτό είναι το κύτταρο του δήμου και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και μελέτη στο νέο νόμο. 2)Να αλλάξει το γραφειοκρατικό, πολύπλοκο αναποτελεσματικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των δημοτικών συμβουλίων και των διαφόρων επίτροπων(οικονομικής, ποιότητας ζωής κ.λ.π.).Είναι αδιανόητο να συνεδριάζει το Δ.Σ. με 65 θέματα και η πλειοψηφία τους να είναι από μονοδρομηση λόγω έργων, μέχρι επιστροφή χρημάτων 20ευροκ.λπ.

Ένα θεσμικό πλαίσιο που διαχέει την ευθύνη εμπλέκει την καθαρά διοικητική υπηρεσιακή λειτουργία του δήμου με την λειτουργία των αιρετών παράγοντας πελατειακές σχέσεις, ρουσφέτια, αδιαφάνεια και βλαχοδημαρχιλίκι . Τα δημοτικά συμβούλια είναι πολιτικά συλλογικά όργανα της πόλης και τέτοια λειτουργία πρέπει να τους διασφαλίζει ο νέος νόμος. 3)Είναι αναγκαιότητα επίσης να γίνει σαφής διάκριση των αρμοδιοτήτων των περιφερειών και των δήμων γιατί μέχρι σήμερα δρουν ανταγωνιστικά. 4)οι πόροι και οι φόροι

Από το μεγάλο φαγοπότι με ευθύνη του κράτους αλλά και των αιρετών φτάσαμε στην οικονομική καταστολή των δήμων και εδώ χρειάζεται ειλικρίνεια και από τα δυο μέρη για να προχωρήσουμε χωρίς κραυγές με δοσμένη τη γενικότερη κατάσταση στη χώρα αλλά και χωρίς οι δήμαρχοι, συμπεριλαμβανόμενων κι αυτών του ΚΚΕ ή ΚΕΔΕ να ξεχνάνε ποιοι κυβέρνησαν και λεηλάτησαν τη χώρα σαράντα χρόνια τώρα. Η επιλεκτική λήθη είναι αντιδραστική πολιτική επιλογή και για το λαό και για το θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ακούγονται από δεξιά και αριστερά διάφορα συνθήματα για αύξηση των πόρων στη Τ.Α. ή για φορολογική αποκέντρωση ή για χρηματοδότηση κάθε δραστηριότητας .

Ας ξεκαθαρίσουμε το τοπίο για να καταλαβαίνει και η κοινωνία οι πόροι είναι φόροι! άρα οι δήμοι που σέβονται τον εαυτό τους και τους πολίτες που εκπροσωπούν πρώτα πρέπει να προτείνουν δραστική μείωση της φορολογίας και δικαιότερη κοινωνικά ανακατανομή ως προς τους εργαζόμενους, τους άνεργους κ.λ.π. και μετά να ξεκαθαριστεί ποιοι από αυτούς τους φόρους εκτός από τα δημοτικά τέλη θα πηγαίνουν στη Τ.Α. Στο νέο νόμο απαιτείται να καθοριστούν οι συγκεκριμένοι φόροι –πόροι που προορίζονται για την αυτοδιοίκηση με βάσει τις αρμοδιότητες που έχουν καθαρά και ξάστερα χωρίς να εξαρτώνται από εγκυκλίους ή υπουργικές αποφάσεις. Και με βάσει αυτό να γίνεται ο προγραμματισμός και ο έλεγχος.

Τέλος όλα αυτά τα χρόνια ακυρώθηκαν πολλά προοδευτικά κομμάτια του ρόλου της Τ.Α. καιρός να βρει ξανά το βηματισμό της. Να λειτουργήσει ως βάθρο ενός ευρύτερου δημοκρατικού κοινωνικού μετασχηματισμού για τη δημιουργία ενός νέου κοινωνικού κράτους που έχει ανάγκη η κοινωνία της εργασίας. Μόνο έτσι κλείνεις το δρόμο σε τύπους σαν το Τραμπ η τη Λεπέν.

 

13/11/16 Ουρανία Μπίρμπα μέλος του Δ.Σ. της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων και δημοτική σύμβουλος Πάτρας ΡΑΠ

«Γιατί καταψηφίσαμε τον προϋπολογισμό του Δήμου»

«Γιατί καταψηφίσαμε τον προϋπολογισμό του Δήμου»

 

          Ήρθε στο Δημοτικό Συμβούλιο ένας προϋπολογισμός του Δήμου για το 2017, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, εντελώς πρόχειρος, με προφανή λάθη, που αποκάλυψε όμως και τις πολιτικές κατευθύνσεις που έχουν δοθεί προς τις υπηρεσίες. Έδειξε περίτρανα το μηδενικό αποτύπωμα της δημοτικής αρχής Πελετίδη δυόμιση χρόνια μετά χωρίς τις τομές και τις ανατροπές που δήλωνε ως αντιπολίτευση χρόνια τώρα.

Ήρθε μαζί με μια εισήγηση, ένα καθαρά πολιτικό κείμενο του ΚΚΕ, το συνηθισμένο μανιφέστο, που δυστυχώς δεν έχει καμία σχέση ούτε με τη πολιτική σημασία και το όραμα για τη πόλη μας, ούτε  με τη καθαρά τεχνοκρατική διαδικασία,που είναι η κατάρτιση του προϋπολογισμού του Δήμου.

Έτσι επί των δεδομένων που παρουσιάσθηκαν τι φάνηκε:

-Καμιά ενέργεια για την αντιμετώπιση της ανεργίας  που μαστίζει τη πόλη αλλά και την έλλειψη προσωπικού στο δήμο μας δεν έγινε. Αποκρύπτουν ότι εδώ και μήνες έχουν επιτραπεί οι μόνιμες προσλήψεις για Υ.Ε. και Δ.Ε. στις ανταποδοτικές υπηρεσίες (καθαριότητα, ηλεκτροφωτισμός κ.λ.π.) και τη ΔΕΥΑΠ.

-Την άρνηση της δημοτικής αρχής για ενίσχυση και χρηματοδότηση των πολιτιστικών και αθλητικών συλλόγων που είναι κύτταρα πολιτισμού και κοινωνικής αλληλεγγύης .

-      Πολύ λίγα εισπραχθέντα, σε σχέση με τα βεβαιωθέντα από τέλη κατάληψης Κοινοχρήστων χώρων, για το έτος 2016, γιατί δεν έστελναν σημειώματα στους διάφορους επιχειρηματίες που οφείλουν.

-      Ακόμη δεν έχει κινηθεί η διαδικασία για τους μεγάλους οφειλέτες των 50.000 ευρώ που τα χρέη τους φτάνουν τα 50εκ παρόλο που είχε επισημανθεί κ πέρσι από τους αρμόδιους υπηρεσιακούς

-      Πολύ μικρή εισπραξιμότητα για καταλήψεις στον αιγιαλό.

-      Μικρή εισπραξιμότητα από ενοίκια Δημοτικών χώρων σε σχέση με βεβαιωθέντα,αναξιοποίητη δημοτική περιουσία.

-      Μηδενική απορρόφηση (!!!) στην φύλαξη Δημοτικών κτιρίων (Πολιτεία – Παμπελοποννησιακό).

-      Καμία προμήθεια βασικών υλικών : χρώματα, υδραυλικών, σίδερα, αδρανή υλικά, ηλεκτρολογικών, σκυροδέματος κλπ) γιατί δεν προχώρησαν οι μελέτες (!!!).

-      Τη μη είσπραξη θεσμοθετημένων πόρων υπέρ του δήμου από τέλη διαφήμισης και λατομεία.

-      Μηδενικός προϋπολογισμός για το ΒΙΟΠΑ (αλήθεια πως θα λειτουργήσει;)

-      Προβλήματα στη διαχείριση και στη κατάρτιση των προϋπολογισμών του ΔΗΠΕΘΕ, Κοινωνικού οργανισμού, Πολιτιστικού οργανισμούκ.λ.π.

          Πολλά θα μπορούσε κανείς να επισημάνει σε έναν τέτοιο προϋπολογισμό. Γνωρίζοντας τα λίγα χρήματα που διαχειρίζεται ο Δήμος εδώ και εξι (6) χρόνια, ο προϋπολογισμός που ήρθε και το «συνηθισμένο μανιφέστο» εκ Περισσού, ξέχωρα των προφανών λαθών, είναι ξεκάθαρος σε ΤΡΙΑ σημεία :

-      μίζερη και φτηνή αντιπολίτευση που καταδικάζει τη Πάτρα και τους Πατρινούς σε ρόλο κομματικής ντουντούκας,

-      ανικανότητα ή ατολμία εισπραξιμότητας, κατευθύνσεις προς υπηρεσίες που σκοπό έχουν : να προχωρήσουν τα έργα που έχουν θέαμα και όχι έργα ουσίας και υποδομών που θα βελτιώνουν τη καθημερινότητα της χειμαζόμενης κοινωνίας μας.

Τέλος είμαστε οι τελευταίοι που θα αποκρύψουμε την οικονομική καταστολή που έχει υποστεί τα τελευταία 6χρόνια η τοπική αυτοδιοίκηση αλλά και την ακύρωση πολλών προοδευτικών κομματιών του ρόλου της. Γνωρίζουμε ότι είμαστε μια χώρα υπό επιτροπεία κι αυτό δεν αλλάζει με συνθήματα και κατάρες θέλει δουλειά και αγώνα.

Σήμερα που η κοινωνία μας βιώνει μια παρατεταμένη κρίση όχι μόνο οικονομική αλλά και κρίση αξιών και αρχώνη τοπική αυτοδιοίκηση έχει υποχρέωση να τη βοηθήσει να ανασάνει και όχι να κάνει τη Κασσάνδρα όπως η δημοτική αρχή Πελετίδη.

Εμείς θα είμαστε εδώ για συγκρούσεις και συνεργασίες τόσο εντός της Αυτοδιοίκησης όσο και με την κάθε κυβέρνηση.Με ένα και μόνο γνώμονα. Την υπεράσπιση των συμφερόντων της κοινωνίας.

ΡΑΠ ΠΑΤΡΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ

ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΠΑΤΡΑ

ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

 

ΠΑΤΡΑ 15/12/16

Ποιος πληρώνει το νερό; του Γιάννη Γκόβα

ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΝΕΡΟ

του Γιάννη Γκόβα

 

Σε συνέχεια σχετικής ερώτησής μου για τους λογαριασμούς νερού επιχείρησης που δραστηριοποιείται σε πάρκο της πόλης, επανέρχομαι.


Επανέρχομαι δε δημόσια αφού στις πρωτοκολλημένες επιστολές ερωτημάτων μου δεν έχω μήνες τώρα λάβει απαντήσεις
Ενώ η συγκεκριμένη επιχείρηση δραστηριοποιείται αρκετά χρόνια τώρα (πάνω από 10ετία) σε δημοτικό χώρο έγινε γνωστό από τον πρόεδρο της ΔΕΥΑ Πάτρας ότι , λογαριασμοί στην επωνυμία της εκδίδονται ΜΟΝΟ από αρχής τρέχοντος έτους .


Ανακύπτουν λοιπόν ερωτήματα:
- Τα παρελθόντα έτη της εκδίδονταν λογαριασμοί;
- Σε ποια επωνυμία;
- Στον Δήμο Πατρέων μήπως, σε κάποια άλλη επωνυμία ή δεν εκδίδονταν σε κανέναν;
- Κι αν εκδίδονταν στον Δήμο Πάτρέων ή σε όποια άλλη επωνυμία ποιός πλήρωνε τους λογαριασμούς ;
- Υπάρχουν τα παραστατικά είσπραξης;
- Οι λογαριασμοί αν και όπως εκδίδονταν αφορούσαν όλη την έκταση δραστηριοποίησης της επιχείρησης (κατάστημα και περιβάλλοντα χώρο) ή όχι;

 

Στην τρέχουσα χρονιά το ύψος της οφειλής της συγκεκριμένης επιχείρησης (σύμφωνα με έγγραφη απάντηση του προέδρου της ΔΕΥΑΠ που γνωστοποιήθηκε μετά από σχετικό ερώτημα δημοτικών συμβούλων της ΡΑΠ στο δημοτικό συμβούλιο) τείνει να φτάσει τα 6000,00 ευρώ
χωρίς να έχει υπάρξει καμία μέριμνα για τακτοποίηση ή ρύθμιση και χωρίς να «ενοχλείται» από την ΔΕΥΑΠ γι αυτό.


Σε μια χρονική περίοδο μάλιστα που αναφέρεται από το προεδρείο της ΔΕΥΑΠ ότι θα διακόπτεται η παροχή όταν μένουν απλήρωτοι λογαριασμοί πάνω από 100,00 ευρώ , γιατί αυτό επιτάσσει η …. κακιά κυβέρνηση ( !!! )
Ζητάω λοιπόν με βάση όλα αυτά , από τον κ. πρόεδρο της ΔΕΥΑ Πάτρας να μου απαντήσει επιτέλους σε όλα αυτά τα ερωτήματα προσκομίζοντας όλα τα απαιτούμενα παραστατικά , επιφυλασσόμενος για την συνέχεια.

 

Ο Γιάννης Γκόβας είναι  μέλος Δ.Σ. ΔΕΥΑ Πάτρας – εκπροσώπου της ΡΑΠ-Πάτρα Ανθρώπινη Πόλη

Άρθρο του Γιάννη Λάμπρου: Ημερολόγιο θανάτου 9129 κοτόπουλων και 3899 κιλά φέτας.

Ακούστηκαν πολλά τις τελευταίες ημέρες, άλλα βάσιμα και άλλα χωρίς καμία επαφή με την πραγματικότητα, για τη διανομή δικαιούχων ΤΕΒΑ. Ας προσπαθήσουμε να αποκαταστήσουμε την αλήθεια και ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματα που θέλει.

Εμείς, πάντως, ένα συμπέρασμα αποκομίσαμε. Εάν δεν πρόκειται για προβοκάτσια, με θύματα τους δικαιούχους του προγράμματος ΤΕΒΑ, πρόκειται για τραγική ανικανότητα της δημοτικής αρχής.

 

16/19/20 ΟΚΤΩΒΡΗ

Διανομή προϊόντων σε δικαιούχους ΤΕΒΑ στο Παμπελοποννησιακό Στάδιο.

 

17 ΟΚΤΩΒΡΗ

Η Δ/ντρια του ΚΟΔΗΠ απευθύνει ερώτημα προς τη Δ/ντρια της Διαχειριστικής αρχής του Προγράμματος στην Αθήνα, με το οποίο ζητεί τη δυνατότητα αναδιανομής νωπών κοτόπουλων τα οποία δεν διατέθηκαν.

Συμπέρασμα: Από το τέλος της πρώτης ημέρας διανομής οι αρμόδιοι υπάλληλοι, με βάση την διαπιστωμένη εμπειρία τους πολλών ετών και πολλών διανομών, ήξεραν ότι τα κοτόπουλα δεν ήταν δυνατόν να διανεμηθούν στο σύνολό τους.

Ερώτημα: Η δημοτική αρχή έλαβε υπ΄ όψιν της τις διαπιστώσεις των υπαλλήλων; Τι ενέργειες προγραμμάτισε; Τι οδηγίες έδωσε;

 

21 ΟΚΤΩΒΡΗ

Η Δ/ντρια της Διαχειριστικής αρχής δίνει εντολή να αναδιανεμηθούν όλα τα αποθέματα προϊόντων που έμειναν αδιάθετα, με ισοκατανομή των προϊόντων στους πιο ευάλωτους δικαιούχους. 

Την ίδια ημέρα, η δημοτική αρχή, παρά τις οδηγίες της διαχειριστικής αρχής, δίνει εντολή σε εταιρεία logistics να καταψύξει 7915 κοτόπουλα και να διατηρήσει σε ψύξη 3727 κιλά φέτα. Τι απέγιναν άραγε τα υπόλοιπα 1214 κοτόπουλα και 172 κιλά φέτα από τα αδιάθετα;

 

26 ΟΚΤΩΒΡΗ

Ο ΚΟΔΗΠ ενημερώνει το τμήμα Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για τις ποσότητες που έμειναν αδιάθετες από τη διανομή ΤΕΒΑ.

 

10 ΝΟΕΜΒΡΗ

Το τμήμα Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας απαντάει στον ΚΟΔΗΠ επισημαίνοντάς του την αναγκαιότητα να ακολουθηθούν οι διαδικασίες που προβλέπονται στον Οδηγό Εφαρμογής του Προγράμματος ΤΕΒΑ. Ας δούμε ποιες είναι οι οδηγίες αυτές.

 «Εφίσταται η προσοχή των Κοινωνικών Συμπράξεων στο γεγονός ότι πρόκειται για το πιο ευαλλοίωτο είδος της διανομής και ότι θα έχουν στην διάθεσή τους μόνον τρείς ημερολογιακές ημέρες από την παραλαβή στην έδρα της Κοινωνικής Σύμπραξης μέχρι την παράδοση στον ωφελούμενο, πάντα σε συνθήκες επαρκούς ψύξης./………../Σε περίπτωση που κάποιος ωφελούμενος, αν και καταβλήθηκαν προσπάθειες να κληθεί ή κλήθηκε, δεν βρέθηκε ή δεν προσήλθε να παραλάβει τα προϊόντα που του αναλογούν:

Αν πρόκειται για νωπά προϊόντα, καταβάλλεται προσπάθεια να κληθεί να παραλάβει την επόμενη ημέρα. Σε περίπτωση που και τότε δεν προσέλθει, η σακούλα του προωθείται αυθημερόν σε δομή συσσιτίων που εξυπηρετείται από την Κοινωνική Σύμπραξη και το ΕΠ ΕΒΥΣ του ΤΕΒΑ.»

 

31 ΝΟΕΜΒΡΗ

Η δημοτική αρχή, μετά από δημοσιεύματα και ερωτήσεις του κ. Σιγαλού, δια του Προέδρου του ΚΟΔΗΠ ενημερώνει το Δ.Σ. του Οργανισμού ότι μεταξύ των αδιάθετων προμηθειών περιλαμβάνονται ευπαθή προϊόντα, κοτόπουλα και φέτα, και ζητείται η γνώμη των μελών του Δ.Σ. για τον τρόπο διαχείρισής τους.  

Ερώτημα: Έτσι αντιλαμβάνεται η δημοτική αρχή τον ρόλο των μελών και τη λειτουργία του Δ.Σ.; Να ζητείται η γνώμη του ενάμισι μήνα μετά τη διαπίστωση του προβλήματος;

 

Υ.Γ. 1. Η προσεκτική ανάγνωση των ημερομηνιών αποτυπώνει το βαθύ, διαχρονικό πρόβλημα της Διοίκησης που δεν είναι άλλο από την ατέρμονη γραφειοκρατία που οδηγεί σε καθυστερήσεις και αναποτελεσματικότητα. Φωτεινή εξαίρεση η δραστηριότητα των υπαλλήλων του ΚΟΔΗΠ που απέστειλαν καίριο ερώτημα ακόμα και σε ημέρα εκτός πενθήμερης εργασίας.

Υ.Γ. 2 Το πρόγραμμα ΤΕΒΑ ανέλαβε να υλοποιήσει την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας σε συνανθρώπους μας που είχαν πληγεί από τις πολιτικές των τελευταίων ετών. Ψίχουλα, θα πει η δημοτική αρχή, και δεν υπάρχει λόγος να διαφωνήσουμε μαζί της. Ωστόσο, αποτελεί ύβρη η απαξίωση έστω και αυτής της  μικρής βοήθειας, στα μέτρα των δυνατοτήτων ενός ήδη πτωχευμένου κράτους. Το αποτέλεσμα αυτής της απαξίωσης θα είναι δυστυχώς, η καταστροφή μεγάλης ποσότητας τροφίμων και πιθανά ο καταλογισμός των ευθυνών με περικοπή της χρηματοδότησης.

Αλλά, ξέχασα, για αυτά θα φταίει η κακή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ…..

 

Γιάννης Λάμπρου

Μέλος Δ.Σ. ΚΟΔΗΠ

 

Συντονιστής ΡΑΠ-Πάτρα Ανθρώπινη Πόλη