ΡΑΠ - Πάτρα Ανθρώπινη Πόλη - Συνεντεύξεις

Ηλ. Γρηγόρης: Καμία αναπτυξιακή στην πολιτική του δήμου Πατρέων για την ανεργία

Στο χτεσινό δημοτικό συμβούλιο γίναμε μάρτυρες ενός κακοστημένου σόου της δημοτικής αρχής ( 35 λεπτά πρωτομιλία ο Δήμαρχος, 7 λεπτά ο κάθε επικεφαλής παράταξης και… 3 λεπτά κάθε δημοτικός σύμβουλος μετά 5 ώρες συνεδρίασης) για να επαναληφθούν χιλιοειπωμένες διαπιστώσεις από την Δημοτική αρχή ΚΚΕ.

Πέραν της ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου εδώ και 15 μήνες για μια προσπάθεια συγκρότησης ενός δικτύου υπεράσπισης των κοινωνικά αδύνατων της πόλης μας που συνεπικουρούμενα με τους νόμους για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης και το προχτές ψηφισθέν παράλληλο πρόγραμμα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ που, αποτελεί το ΘΕΤΙΚΟ σημείο της πεντασέλιδης εισήγησης του Δημάρχου του ΚΚΕ – Πελετίδης, είναι ΑΡΝΗΤΙΚΟ χαρακτηριστικό της εισήγησή του ότι δεν βλέπει ΚΑΜΜΙΑ, μα ΚΑΜΜΙΑ αναπτυξιακή διάσταση στην πολιτική του Δήμου και γι’ αυτό λείπει οιαδήποτε αναφορά στην ενίσχυση της απασχόλησης εμπλέκοντας μαζί τον ιδιωτικό τομέα της πόλης και συνολικά την τοπική επιχειρηματικότητα θεωρώντας, τους ντόπιους επιχειρηματίες σαν το ΜΕΓΑΛΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ της χώρας μας σύμφωνα με την χονδροειδή και απλοϊκή ανάλυσή του.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά 18 μήνες Δημοτικής Αρχής ΚΚΕ Πελετίδη, δεν έχει εκπονηθεί ακόμα κανένα τοπικό αναπτυξιακό σχέδιο δράσης με πρωτοβουλία του Δήμου και σε συνεργασία με τους τοπικούς, κοινωνικούς, επαγγελματικούς, επιχειρηματικούς φορείς, τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της πόλης.

Δεν διεκδικήθηκε και δεν δημιουργήθηκε καμμιά θέση εργασίας, οιασδήποτε μορφής από τα 10 περίπου προγράμματα ΕΣΠΑ – ΣΕΣ που «τρέχουν» αυτή την περίοδο και έχουν σχέση με την Τ.Α. και την τοπική αγορά εργασίας.

Καταψήφισε η Δημοτική Αρχή Πελετίδη – ΚΚΕ το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο  και τις μελέτες για τις αστικές αναπλάσεις περιοχών – χωρίς να αντιπροτείνει τίποτα -  που θα έκαναν ελκυστική την πόλη μας σε μικρές ιδωτικές επενδύσεις.

Επί 18 μήνες δεν έχει καταθέσει κανένα συνολικό σχεδιασμό για τη λιμενική ζώνη αγνοώντας τις αναπτυξιακές δυνατότητες του λιμανιού (Μαρίνα – Μικρή κρουαζιέρα) θεωρώντας το λιμάνι ένα απέραντο πάρκινγκ.

Σφυρίζει αδιάφορα για την διεκδίκηση του φυσικού αερίου για τα δίκτυα συνδυασμένων μεταφορών προτείνοντας μαξιμαλιστικές και αντιλειτουργικές λύσεις (διέλευση του τραίνου μέσω της περιμετρικής)  ούσα ουσιαστικά και τυπικά απούσα από όλα τα φόρα που συζητούνται αυτά τα θέματα.

Χαρακτηριστική είναι η συμπεριφορά της στους 35 απολυμένους μουσικούς της Δημοτικής μας Μουσικής που επί 18 μήνες τους εμπαίζει ότι οσονούπω θα τους προσλάβει σε θέσεις «πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης»!!, όπως προεκλογικά τους είχε τάξει, κοροϊδεύοντάς τους. Θα μπορούσα να απαριθμήσω και άλλα πολλά παραδείγματα που συνειδητή ολιγωρία της Δημοτικής Αρχής από ιδεοληψίες δίνουν και θα δώσουν στο μέλλον περισσότερα συγκριτικά πλεονεκτήματα σε γειτονικές πόλεις σε σχέση με την Πάτρα.

Ολοκληρώνοντας η πολιτική του ΚΚΕ χαρακτηρίζεται από κρατισμό, θεωρώντας την αυτοδιοίκηση σαν «συνδικαλιστικό κίνημα», που το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να διεκδικεί πόρους για τους κάνει διορισμούς στο δημόσιο τομέα και να τους διανέμει καλύτερα, πράγμα που είναι θετικό βέβαια, αλλά, δεν είναι ο μόνος τρόπος λειτουργίας της Τ.Α. για την αντιμετώπιση της ανεργίας στην πόλη μας.

Σε τελευταία ανάλυση, επειδή η ανεργία είναι σύμφυτη με τον καπιταλισμό και επειδή δεν είναι Πατρινό φαινόμενο αλλά εθνικό και πανευρωπαϊκό θέλει αντίστοιχες πολιτικές για να αντιμετωπισθεί. Οι Δήμοι μπορούν μόνο να την απαλύνουν και να την περιορίσουν αρκεί να το θέλουν.

Γι’ αυτό είναι τελείως απαραίτητο, στη δύσκολη αυτή συγκυρία για την χώρα και την πόλη μας, εδώ και τώρα να συγκροτηθεί ένα Παμπατραϊκό Μέτωπο Φορέων και Συλλογικοτήτων, εκμεταλλευόμενο τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης, να εκπονήσει ένα Τοπικό Αναπτυξιακό Σχέδιο Δράσης για την απασχόληση στην πόλη – να σχεδιάσει, να οργανώσει, να θέσει προτεραιότητες, να ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ, και σε αυτή την πρωτοβουλία αν η Δημοτική αρχή αρνηθεί να συμμετάσχει, ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ  ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ. ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ!

Ηλίας Γρηγόρης

Γραμματέας του Δημοτικού Συμβουλίου Πάτρας

ΣΗΜ: Το παραπάνω κείμενο είναι η εισήγηση που δεν πρόλαβα να καταθέσω στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο

 

 

Μπίρμπα: Δύο ουσιαστικά ερωτήματα προς τον Δήμαρχο Πατρέων

Δύο ερωτήματα έθεσε στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Πατρέων, η παράταξη ΡΑΠ. Το ένα ερώτημα αφορούσε την κατάχρηση των 98.000 ευρώ από τα ταμεία της ΑΔΕΠ, ενώ το δεύτερο ερώτημα αφορούσε την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να χαρακτηρίσει την οδό Μαιζώνος, ως δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.

 

Τα ερωτήματα ανέλυσε η Δημοτική Σύμβουλος με τη ΡΑΠ, κα Ουρανία Μπίρμπα, Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7. 

Πιο συγκεκριμένα, η κα Μπίρμπα ανέφερε μεταξύ άλλων, «από δελτίο τύπου της ΑΔΕΠ πληροφορηθήκαμε για το σοβαρό ζήτημα κατάχρησης χρημάτων από προγράμματα  της επιχείρησης εκ μέρους συγκεκριμένης υπαλλήλου μετά από δική της ομολογία. Ρωτάμε το κ. Δήμαρχο αν έχουν παρθεί τώρα, ανάλογα μέτρα ελέγχου και τήρησης των διαδικασιών, έτσι ώστε να μην παρουσιαστούν ανάλογα φαινόμενα στο μέλλον και να μην εξαρτάται η διαχείριση δημόσιου χρήματος  από τις τύψεις και το φόβο κάθε επίδοξου καταχραστή? Έχει διαταχθεί ΕΔΕ ? Ποιο είναι το  χρηματικό ύψος της κατάχρησης και από ποια προγράμματα και για ποιο χρονικό διάστημα;»

Ως προς το θέμα της Μαιζώνος, η κα Μπίρμπα είπε, «η Δημοτική Αρχή με βάση τις
δημόσιες δηλώσεις του αρμόδιου αντιδημάρχου κ. Στάμου προτίθεται να χαρακτηρίσει τη Μαιζώνος ως δρόμο ήπιας κυκλοφορίας (διέλευση αστικής συγκοινωνίας, ταξί) αποκλείοντας τη πεζοδρόμηση της. Κι όλα αυτά μετά τη διάνοιξη της Κανακάρη και την απόδοση της στη πόλη αλλά και την αντιδρόμηση των δρόμων Κορίνθου και Κανακάρη. Ρωτάμε, με βάση ποια απόφαση δημοτικού συμβουλίου ή συνολικό σχεδιασμό δίνονται οι παραπάνω κατευθύνσεις? Γιατί αυτά τα θέματα δεν είναι μόνο τεχνικά, αλλά και πολιτικά, που έχουν να κάνουν με το κυκλοφοριακό, τη ποιότητα ζωής των πολιτών, την εμφάνιση και τη λειτουργία της πόλης μας. Γι’ αυτό ζητάμε να έρθει προς συζήτηση το θέμα σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους συμβούλους, αλλά και τις δημοτικές παρατάξεις να συναποφασίσουν».

 

Ακούστε:

 

Ηλίας Γρηγόρης: η δημοτική αρχή είχε ξεχάσει να βάλει κωδικό προϋπολογισμού για το Καρναβάλι

Για το θέμα της αναμόρφωσης του προϋπολογισμού, αλλά και το λόγο που προβαίνει η Δημοτική Αρχή σ’ αυτή την κίνηση, μίλησε ο Δημοτικός Σύμβουλος με την παράταξη της ΡΑΠ Ηλίας Γρηγόρης, στην εκπομπή Ποντάρω Κόκκινο με τους Θάνο Χριστακόπουλο και Ηλία Κυριακόπουλο, Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7.

«Βόμβα» έσκασε από τα λεγόμενα του κ. Γρηγόρη, καθώς μας αποκάλυψε ότι η αναμόρφωση του προϋπολογισμού αφορά κωδικό για το Καρναβάλι το οποίο η Δημοτική Αρχή είχε ξεχάσει(!) να συμπεριλάβει στον προϋπολογισμό.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Γρηγόρης τόνισε, «από τον Νοέμβριο, ως ΡΑΠ, είχαμε θέσει τις ανησυχίες μας για το πολιτικό σχέδιο της Δημοτικής Αρχής για το Καρναβάλι της Πάτρας. Τριάντα μέρες πριν το Καρναβάλι, η Δημοτική Αρχή φέρνει στο Δημοτικό Συμβούλιο αναμόρφωση του προϋπολογισμού, γιατί είχε ξεχάσει να βάλει κωδικό προϋπολογισμού για το Καρναβάλι. Η συγκεκριμένη Δημοτική Αρχή δεν έχει κανένα ακριβές σχέδιο για το τι θα κάνει με το Καρναβάλι.

Στην αρχή (σ.σ. στον προϋπολογισμό)είχαν βάλει ένα ποσό χρημάτων για την έναρξη, αλλά είχαν ξεχάσει να βάλουν το ποσό χρημάτων που απαιτούντο για τις εκδηλώσεις, απ’ ότι καταλαβαίνουμε. Αυτά είναι σημεία γραφής για το ότι, αυτή η Δημοτική Αρχή δεν έχει κανένα σχέδιο, καμία λογική αντίληψη για το τι σημαίνει το Καρναβάλι για την Πάτρα.

Εμείς ως ΡΑΠ, θα υπερψηφίσουμε την αναμόρφωση του προϋπολογισμού, γιατί πρέπει να γίνει Καρναβάλι και από κει και πέρα όμως, χρειάζεται να γίνει κουβέντα για το «που το πάει» η Δημοτική Αρχή με το συγκεκριμένο θέμα».

«Μόνο στην τουαλέτα δεν έχει φωτογραφηθεί»

Ταυτόχρονα, ο κ. Γρηγόρης εξαπέλυσε δριμεία επίθεση στον Δήμαρχο Πατρέων κ. Πελετίδη, για την επικοινωνιακή τακτική που ακολουθεί, αλλά και την ανακολουθία μεταξύ λόγου και πράξεων, «υπάρχει μια επικοινωνιακή καταιγίδα, αλλά να ξέρει ο κ. Πελετίδης (σ.σ. Δήμαρχος Πατρέων) ότι με επικοινωνιακά τερτίπια δεν μπορείς να παράγεις έργο. Όσες φωτογραφίες και να βγάλει, όπου και να φωτογραφηθεί, -μόνο στην τουαλέτα δεν έχει φωτογραφηθεί-, δεν μπορεί να κάνει παραγωγική δουλειά. Βομβαρδιζόμαστε καθημερινά από τις φωτογραφίες του. Μας λένε: «έκανε εκείνο, έκανε τ’ άλλο και στο τέλος από τα δέκα που λέει, τα εννιά δεν τα κάνει, ή πρόκειται να γίνουν, ή θα εξαγγελθούν, ή…».  

Δεν θα προχωρήσει έτσι η Δημοτική Αρχή, με επικοινωνιακά τερτίπια. Στο κάτω –κάτω, ο κ. Πελετίδης το οφείλει στους Πατρινούς που τον ψήφισαν, αν και ο ίδιος έχει δηλώσει ότι είναι Δήμαρχος του ΚΚΕ».

Τέλος ο κ. Γρηγόρης αναφέρθηκε και πάλι στη σημαντικότητα του θεσμού του Πατρινού Καρναβαλιού τονίζοντας, «το Καρναβάλι είναι σοβαρή υπόθεση. Μπορεί να φέρει στην Πάτρα πολύ περισσότερους τουρίστες απ’ ότι φέρνει μέχρι σήμερα. Αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας της πόλης».  
 
Σχόλιο συντάκτη

Για ακόμη μια φορά, γινόμαστε μάρτυρες ως Πατρινοί πολίτες, επικοινωνιακών τακτικών συγκάλυψης μιας πολιτικής ανακολουθίας μεταξύ λόγου και έργου. Η Δημοτική Αρχή Πατρέων, με επικεφαλής τον Δήμαρχο Κώστα Πελετίδη, φαίνεται ξεκάθαρα πλέον, πως είναι εγκλωβισμένη μεταξύ κομματικών σκοπιμοτήτων που καλείται να εξυπηρετήσει και ενός έργου που οφείλει προς τους Δημότες, αλλά δεν δύναται να το χρησιμοποιήσει κομματικά.

Οι πολίτες της Πάτρας, έχω την αίσθηση, ότι δεν ενδιαφέρονται ούτε για τις φωτογραφίες των μελών της Δημοτικής Αρχής σε κάθε τους βήμα, ούτε για τα μεγάλα και παχιά λόγια που θα ακούσουν από το στόμα του Δημάρχου, για το πόσο καλά «κυβερνά» τον τόπο και ταυτόχρονα για ότι δεν κάνει (γιατί δεν μπορεί, δεν τον αφήνουν ή δεν θέλει εν πάση περιπτώσει να πράξει), ευθύνεται η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -φυσικά.

Αντιθέτως οι πολίτες ενδιαφέρονται και ζητούν από το Δήμαρχό τους, να κάνει το αυτονόητο. Να εκπροσωπεί όλους με βάση το κοινό συμφέρον, να προωθεί την Πάτρα (και όχι μόνο τις κομματικές του καταγγελίες), να πράττει σύμφωνα με τις ανάγκες των πολιτών και της πόλης, να ενεργεί δίχως την ομπρέλα της κομματικής καθοδήγησης, αλλά αντιθέτως, υπό την «ομπρέλα» της Πάτρας που σέβεται τους πολίτες της, στηρίζεται σ’ αυτούς και ανήκει σ’ αυτούς.

Η επιτυχία ενός Δημάρχου, μιας Δημοτικής Αρχής, είναι και επιτυχία όλης της πόλης. Η αποτυχία βαραίνει όλους εξίσου. Είναι ελπίδα και ευχής έργον, αυτός που καλείται να εκπροσωπήσει ένα σύνολο, να το εκπροσωπεί επάξια, καθολικά και όχι με γνώμονα τα προσωπικά του πάθη ή κομματικά «χρέη».

Όσον αφορά την Πάτρα, αναμένουμε αυτή τη φωτισμένη προσωπικότητα που θα δώσει ώθηση σε μια νέα εποχή για όλους και όχι για τους συνήθεις λίγους, εκλεκτούς και κολλητούς…    

Ηλίας Κυριακόπουλος   

 

Ακούστε:

 

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΡΑΠ ΓΙΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 24ΗΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2015.



Το πρόβλημα των ναρκωτικών συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα
σημαντικότερα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας. ‘Ένα πρόβλημα που
επί δεκαετίες αντιμετωπίζεται κατά βάση με την καταστολή και ελάχιστα
με την πρόληψη, χωρίς έτσι να μειώνονται οι θάνατοι, οι εξαρτημένοι
και οι φυλακισμένοι για χρήση ναρκωτικών ουσιών. Τα ναρκωτικά είναι η
σοβαρότερη και επικινδυνότερη μορφή εξάρτησης από όλα τα φαινόμενα
εξάρτησης που συνδέονται με τα καταναλωτικά και αστικά πρότυπα ζωής
λόγω κυρίως της πολύ συχνής επίπτωσης του θανάτου και των ακραίων
συνεπειών στην προσωπική ζωή του χρήστη αλλά και το ευρύτερο
οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον.

Ιδιαίτερα ανησυχητικό γεγονός και χαρακτηριστικό της σημερινής
κατάστασης αποτελεί η διόγκωση των παράνομων δικτύων που σχετίζονται
με την πώληση ναρκωτικών. Ταυτόχρονα παρατηρούμε τη χρησιμοποίηση της
κατασταλτικής πολιτικής ως άλλοθι παροχής ασφάλειας προς τους πολίτες,
με υποκατάσταση του κοινωνικού κράτους.

Είναι γνωστό  ότι η αγορά των ναρκωτικών και των όπλων αποτελεί το
μεγαλύτερο τζίρο διεθνώς, τον οποίο στηρίζουν κυβερνήσεις, τράπεζες
και διεθνείς οργανισμοί, οι περισσότεροι των οποίων, καθόλου τυχαία,
είναι θιασώτες των πιο άγριων κατασταλτικών πολιτικών. Διαθέτουν
στρατούς, μισθοφόρους, πράκτορες, μηχανισμούς, για να ελέγχουν τις
αγορές και τις χώρες παραγωγής ναρκωτικών. Κάνουν πολέμους,
πραξικοπήματα, διορίζουν ανδρείκελα, για να νέμονται τις παράνομες
κατά τα άλλα ουσίες. Όσο δεν συνομολογείται ότι αυτός που χρήζει
προστασίας είναι ο χρήστης, η ζωή του και η υγεία του, τόσο το
πρόβλημα θα παραμένει άλυτο και τα μέτρα θα κινούνται προς τη μεριά
της καταστολής. Στο κέντρο του ενδιαφέροντος πρέπει είναι η πρόληψη, η
ενημέρωση, η θεραπεία, η απεξάρτηση και η επανένταξη.  Όσο, εξάλλου,
το αίτημα των νέων για αυτοπροσδιορισμό και χειραφέτηση δεν αποκτά
περιεχόμενο και αξιακά πρότυπα, το πρόβλημα των τεχνητών παραδείσων θα
πολλαπλασιάζεται.

Εξάρτηση σημαίνει απώλεια ελευθερίας, απώλεια φίλων και
κοινωνικότητας,  οικογένειας, σημαίνει γκέτο και απομόνωση,
εξευτελισμό, αρρώστια, θάνατο.

Είναι προφανές ότι επιδίωξη της Πολιτείας, αλλά και μιας συγκροτημένης
αριστερής προσέγγισης του περίπλοκου αυτού φαινομένου, πρέπει να είναι
αφενός η έμφαση στην πρόληψη και την ενημέρωση των πολιτών για την
επικινδυνότητα των ουσιών (με επιστημονική βάση και δίχως άναρθρες
κραυγές) και αφετέρου η παρεμπόδιση εκμετάλλευσης αυτών των
καταστάσεων για οικονομικό όφελος (λαθρεμπόριο ναρκωτικών). Έχοντας
κατά νου αυτά τα δύο βασικά αξιακά προτάγματα, εκτιμούμε ότι μια
πολιτική αντιμετώπισης του ζητήματος της χρήσης ουσιών οφείλει να
θέτει δύο βασικές προτεραιότητες : από τη μια μεριά, τη συνεχή μείωση
του αριθμού των θανάτων και γενικότερα τη μείωση της βλάβης της υγείας
του πληθυσμού και από την άλλη μεριά την όσο το δυνατόν πληρέστερη
αποσύνδεση του χρήστη ουσιών από τον έμπορο, ώστε ο πρώτος να έχει τη
δυνατότητα, χωρίς να μπαίνει σε ένα συνεχή φαύλο κύκλο, να επιλέξει
την απεξάρτηση, και μάλιστα μέσα από ένα θεραπευτικό πλουραλισμό.

Κεντρική επιλογή πρέπει να είναι η χρηματοδότηση των πολιτικών
δημόσιας υγείας και των δημόσιων δράσεων για την αντιμετώπιση των
ναρκωτικών. Πρόκειται, δηλαδή, για την υπεράσπιση και διεύρυνση του
κράτους πρόνοιας. Επιπλέον πρέπει να σταματήσει η αντιμετώπιση της
κοινωνικής αυτής μάστιγας με βασικό όπλο τις πολιτικές καταστολής,
γιατί οξύνουν το πρόβλημα και δεν το αντιμετωπίζουν. Δεν μιλάμε
προφανώς για ελεύθερη διακίνηση ναρκωτικών, αλλά υποστηρίζουμε τη
δυνατότητα των νέων και των οικογενειών τους να καταφεύγουν ελεύθερα
χωρίς τον φόβο της σύλληψης σε δημόσιες υπηρεσίες και μονάδες υγείας.
Ο χρήστης έτσι θα σταματήσει να καλύπτει τον έμπορο, γιατί θα έχει
σπάσει ο συνδετικός τους κρίκος.

Επιπλέον προτείνεται:

·                Διαχωρισμός της τιμωρίας του εμπόρου από τον χρήστη.
Αυστηρή τιμωρία των εμπόρων ναρκωτικών.

·                Κάθαρση σε όσους κρατικούς φορείς είναι διαβρωμένοι
και καλύπτουν τους εμπόρους ναρκωτικών, με επιβολή κυρώσεων.

·                Δέσμη  συγκεκριμένων μέτρων για τη νεολαία που να
προστατεύει τους νέους από τα κοινωνικά αίτια που τους οδηγούν στα
ναρκωτικά.

·                Δημιουργία υποδομών στήριξης και θεραπείας των
τοξικομανών στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας.

·                Ανάληψη του κόστους απεξάρτησης από τα ασφαλιστικά ταμεία.

·                Θεραπευτικός πλουραλισμός ως προς τους χρήστες ναρκωτικών:
Ενίσχυση των θεραπευτικών κοινοτήτων σε όλους τους νομούς της χώρας
και εξασφάλιση πόρων με προσαρμογή στα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα.
Να σταματήσει ο ανταγωνισμός μεταξύ των στεγνών προγραμμάτων και των
προγραμμάτων υποκατάστασης (που μπορεί να θεωρηθούν και ως
προγράμματα «μείωσης βλάβης») αλλά και μεταξύ των φορέων που υλοποιούν
στεγνά προγράμματα, και να αντικατασταθεί με τη μεταξύ τους
συνεργασία. Η απάντηση βρίσκεται βέβαια στην ουσιαστική χρηματοδότηση
όλων των οργανισμών απεξάρτησης.

·                Ενίσχυση των προγραμμάτων ενημέρωσης και πρόληψης ως
προς τη χρήση ναρκωτικών τόσο μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία όσο
και μέσω εκστρατειών ενημέρωσης κάθε τύπου.

·                Εφαρμογή Κώδικα Δεοντολογίας από τα ΜΜΕ.

·                Δημιουργία δομών και υπηρεσιών κοινωνικής
επανένταξης: Δημιουργία θέσεων εργασίας, σχεδιασμός πολιτικών και
προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης και κοινωνικής επανένταξης.

·                Θεσμοθέτηση πολιτικών θετικών διακρίσεων πρόσληψης
στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, με στόχο τη στήριξή τους και την
αποτροπή του κινδύνου να επιστρέψουν στην προηγούμενη κατάσταση.

·                Ενίσχυση των υπηρεσιών δουλειάς στο δρόμο, που
στοχεύουν την προσέγγιση χρηστών.

·                Ένταξη στην ελληνική αστυνομία κοινωνικών
επαγγελμάτων (κοινωνιολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι) που θα
αντιμετωπίζουν τον χρήστη με κατάλληλη προσέγγιση και όχι με βία.

·                Προγράμματα πρόληψης και στήριξης των φαντάρων. Να
δημιουργηθούν κοινωνικές υπηρεσίες μέσα στα στρατόπεδα.


Από την εισήγηση του Δημάρχου στηρίζουμε και εντάσσουμε στη δική μας
πρόταση το σύνολο των μέτρων που προτείνει στις ενότητες που έχουν
τίτλο ΠΡΟΛΗΨΗ, ΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΕΠΑΝΕΝΤΑΞΗ.


Τα υπόλοιπα σημεία της εισήγησής του δεν τα αποδεχόμαστε στο σύνολό
τους, παρά το ότι υπάρχουν σημεία συμφωνίας, όπως φαίνεται και από τις
δικές μας θέσεις που αναπτύχθηκαν παραπάνω.