ΡΑΠ - Πάτρα Ανθρώπινη Πόλη - Δελτία Τύπου

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΡΑΠ – ΠΑΤΡΑ, ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΔΗΠΕΘΕ.

Οι ραγδαίες εξελίξεις σε σχέση με την τύχη της δραματικής σχολής του ΔΗΠΕΘΕ μας υποχρέωσαν ως δημοτική παράταξη, να προχωρήσουμε σε συνέντευξη τύπου έτσι ώστε να εκφράσουμε με τον πλέον επίσημο τρόπο την έντονη αντίδρασή μας στις μεθοδεύσεις της παράταξης Πελετίδη, η οποία για να εξυπηρετήσει ωμά παραταξιακά συμφέροντα του ΚΚΕ,  οδηγεί πρακτικά τη σχολή σε μαρασμό με επόμενο στάδιο το κλείσιμο. Στην γραπτή εισήγηση του  κ. Τερζή αναφέρεται ρητά ότι “...Τη λειτουργία της Δραματικής Σχολής την βλέπουμε συνολικά με βάση τις προτεραιότητες μας και τις ιεραρχήσεις μας στον τομέα του πολιτισμού...” Ιεραρχούμε λοιπόν διαφορετικά, δεν μας βολεύει και άρα την κλείνουμε.

Το θέμα προέκυψε ξαφνικά, στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ, στην οποία παραβρέθηκε και ο κ. Πελετίδης, αναλαμβάνοντας χρέη προέδρου και παραγκωνίζοντας πλήρως τον παραβρισκόμενο αλλά βουβό κ. Τερζή.

Εάν κάποιος θέλει με λίγα λόγια να περιγράψει την κατάσταση που δημιουργήθηκε με βάση τα τελευταία γεγονότα σε σχέση με τη σχολή, θα πρέπει να παρατηρήσει  ότι:

Ø  Ο σκοταδισμός και ο λαϊκισμός της δημοτικής αρχής οδηγεί μαθηματικά σε κλείσιμο τη δραματική σχολή της Πάτρας, κατάκτηση για την οποία πάλεψε για πολλά χρόνια η πόλη. Με άλλα λόγια, ότι δεν ελέγχουμε, ότι δεν εντάσσεται στο στενό κομματικό μας σχεδιασμό το τελειώνουμε με συνοπτικές διαδικασίες.

 

Με πρόσχημα την άμεση ανωτατοποίηση της Δραματικής Σχολής  δρομολογεί τα παρακάτω βήματα :

  1. Με βασικό επιχείρημα την έλλειψη χρημάτων καταργείται πλήρως ένα έτος από το πρόγραμμα σπουδών για μόλις 30.000 ευρώ, υποβαθμίζοντας συνολικά το κύρος της σχολής με τη μετατροπή της φοίτησης από τετραετή σε τριετή.
  2. Με το επιχείρημα ότι θα επιδιώξει την ένταξη της σχολής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, καταργεί από φέτος την εισαγωγή νέων σπουδαστών. Διακόπτει με άλλα λόγια άμεσα την ομαλή λειτουργία της σχολής, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στους ήδη υπάρχοντες σπουδαστές αλλά και την τύχη της ίδιας της σχολής, μιας και κανένας δεν θα μπει στην  επίπονη διαδικασία που απαιτείται για να παρακολουθήσει μαθήματα σε μια σχολή που οδηγείται σε φθίνουσα πορεία και τελικά στο κλείσιμο.
  3. Καταργεί τη Διεύθυνση της σχολής και απολύει την υπάρχουσα διευθύντρια, με το αστείο επιχείρημα ότι θα εφαρμόσει συλλογική διοίκηση και μεταφέρει  πρακτικά όλες τις αρμοδιότητες στα χέρια του κ. Καζάκου.

 

Ο κ. δήμαρχος για να κάνει απολύτως καθαρό ότι η εξέλιξη αυτή είναι απόφαση της ίδιας της δημοτικής αρχής και του καλλιτεχνικού διευθυντή, όχι του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ, αναλαμβάνει στην επίμαχη συνεδρίαση να διευθύνει ο ίδιος  τη συζήτηση και προτρέπει επιδεικτικά τον κ. Καζάκο να μην απαντά στις ερωτήσεις που δεχόταν από μέλη του συμβουλίου και σπουδαστές που παρευρίσκονταν. Άλλωστε ο κ. Καζάκος, που χρόνια στην Αθήνα ήταν επικεφαλής ιδιωτικής σχολής θεάτρου και ξέρει πολύ καλά το καθεστώς που επικρατεί, θα είχε, φανταζόμαστε, μεγάλη δυσκολία να υπερασπιστεί ο ίδιος αυτές τις αποφάσεις, που είναι προφανές ότι σε άλλα γραφεία πάρθηκαν και άλλες σκοπιμότητες από αυτές που δηλώνονται εξυπηρετούν.

 

Τι αποκρύπτει από τους πολίτες ο κ. Δήμαρχος :

Ø  Ότι με βάση το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο οι σχολές θεάτρου στην Ελλάδα είναι αδιαβάθμιτες. Αυτό σημαίνει ότι για την ώρα η υπόσχεση “ανωτατοποίησης” είναι πρακτικά χωρίς αντίκρισμα.

Ø  Ότι η υπάρχουσα δομή της δικής μας Δραματικής Σχολής ήταν τέτοια που σε μία πιθανή μελλοντική αλλαγή του θεσμικού πλαισίου θα κατατασσόταν λόγω του προγράμματος σπουδών και της τετραετούς φοίτησης στην υψηλότερη βαθμίδα.

Ø  Ότι αυτό το σύγχρονο και πρωτοποριακό πρόγραμμα σπουδών που σήμερα γκρεμίζεται καθιστούσε τη σχολή αυτή μοναδική και ήταν ακριβώς αυτός ο λόγος που προσέλκυε σπουδαστές από όλη την Ελλάδα.

Ø  Ότι το πέρασμα της σχολής στο Πανεπιστήμιο δε σημαίνει αυτομάτως βελτίωση της ποιότητας. Ενδεχομένως, με βάση τις συνθήκες να οδηγεί και στο αντίθετο αποτέλεσμα μιας και προϋποθέτει εισαγωγή με βάση τις Πανελλαδικές εξετάσεις, πράγμα που για δραματικές σχολές, ακόμα και για διάσημες ακαδημίες σε όλο τον κόσμο, είναι έξω από κάθε λογική των συστημάτων εισαγωγής που εφαρμόζονται σε αντίστοιχες σχολές.

Ø  Ότι η διαδικασία για ανωτατοποίηση για να καρποφορήσει μπορεί να πάρει χρόνο. Επίσης δεν ξέρουμε εκ των προτέρων τι αποτέλεσμα θα έχει.

 

Τι πρέπει να γίνει εδώ που φτάσαμε:

Ø  Θα πρέπει ΑΜΕΣΑ σε έκτακτο ΔΣ να ανακληθεί η απόφαση για τη μη εισαγωγή νέων σπουδαστών στην επόμενη ακαδημαϊκή χρονια, γιατί αυτό πρακτικά εάν ισχύσει ισοδυναμεί με κλείσιμο της σχολής. . Η σχολή θα πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί σε πλήρη σύνθεση. Τέτοιου είδους σοβαρές αποφάσεις δεν είναι δυνατόν να παίρνονται πρόχειρα σε ένα ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ μην υπολογίζοντας τις συνέπειες, αλλά πρέπει να είναι προϊόν γενικότερης συζήτησης ακόμη και στο Δημοτικό συμβούλιο. Πόσο μάλλον που η Δραματική Σχολή και η Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων ήταν από τα βασικά πλεονεκτήματα της πόλης στην πρόταση για την Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη που ψηφίστηκε πρόσφατα με ευρεία πλειοψηφία .

Ø  Θα πρέπει να διασφαλιστεί με ρητές δεσμεύσεις ότι, στο βασικό του κορμό τουλάχιστον, το πρόγραμμα σπουδών θα παραμείνει ως έχει, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά που ήδη φοιτούν, να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους με το πρόγραμμα σπουδών και τη φιλοσοφία της σχολής με την οποία ξεκίνησαν. Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που η σχολή έβγαλε αποφοίτους,  οι οποίοι στις εξετάσεις στην Αθήνα κατά γενική ομολογία τα πήγαν περίφημα και αυτό δεν μπορεί να είναι άσχετο από το πρόγραμμα σπουδών που ακολούθησαν.

 

Εάν η δημοτική αρχή θέλει να διερευνήσει την πιθανότητα η δραματική σχολή να αποκτήσει μια διαφορετική μορφή, μπορεί να ξεκινήσει τις σχετικές συζητήσεις.  Μέχρι όμως αυτές οι συζητήσεις να καταλήξουν σε μία συγκεκριμένη λύση – πρόταση οφείλει :

Ø  να εξασφαλίσει τη απρόσκοπτη λειτουργία της

Ø  να διατηρήσει το υψηλό επίπεδο της δραματικής σχολής ως έχει.

 

Τέλος, θα θέλαμε ένα γενικότερο σχόλιο σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί σε σχέση στον τομέα του πολιτισμού.

Ø  Στο προηγούμενο διάστημα γίναμε μάρτυρες μιας συνειδητής από τη δημοτική αρχή προσπάθειας υποβάθμισης της εξαιρετικής Ορχήστρας Νυκτών Εγχόρδων “Θανάσης Τσιπινάκης”. Συγκεκριμένα, η Ορχήστρα έμεινε έξω από τον αρχικό σχεδιασμό του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας ενώ η σύμβαση της καλλιτεχνικής διευθύντριας παρέμενε σε εκκρεμότητα για πάνω από 5 μήνες. Χρειάστηκαν  έντονες παρεμβάσεις της αντιπολίτευσης, γραπτές ερωτήσεις και δημοσιοποίηση του θέματος για να βρεθεί την τελευταία στιγμή μια συμβιβαστική λύση.

Ø  Η ιδέα του κινητού κινηματογράφου  πέρασε από το ΔΣ του πολιτιστικού Οργανισμού με συνοπτικές διαδικασίες και δόθηκε με ανάθεση, παρ' όλες τις έντονες αντιρρήσεις μελών της αντιπολίτευσης, για τη διαδικασία αλλά και την ουσία του εγχειρήματος. Στη συζήτηση που θα αποφάσιζε, παρευρισκόταν ήδη ο ανάδοχος μια και η δουλειά ήταν προφανώς κλεισμένη.

 

Από τα παραπάνω φαίνεται καθαρά ότι η παράταξη Πελετίδη έχει αποφασίσει την τακτική της στον Πολιτισμό με κριτήριο αποκλειστικά  το κομματικό όφελος του ΚΚΕ. Οποιαδήποτε δομή Πολιτισμού δεν στρατεύεται σε αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει αρχικά να απαξιώνεται και στο τέλος να τελειώνει.

Είναι φανερό ότι αυτή η λογική θα μας βρει απέναντι. Το οφείλουμε στην πόλη και την ιστορία της.

 

ΡΑΠ – ΠΑΤΡΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ

 

 

Το Γραφείο Τύπου

ΘΕΜΑ: ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Αναφορικά με την τελευταία συνεδρίαση του Κοινωνικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων  όπου συζητήθηκε το Πρόγραμμα «Εναρμόνιση επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής» και υπερψηφίστηκε η εισήγηση του Προέδρου του ΔΣ του ΚΟΔΗΠ θα θέλαμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:

            Η τελευταία Κοινή Υπουργική Απόφαση επιφέρει αλλαγές στο προϋπάρχον σύστημα προκειμένου εργαζόμενοι με χαμηλά εισοδήματα,  άνεργοι και πολίτες που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας, να μοριοδοτηθούν δικαιότερα ώστε να εγγράψουν τα παιδιά τους σε παιδικούς σταθμούς, στα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ.

            Συγκεκριμένα μετά την εφαρμογή της νέας ΚΥΑ:

1. Διασφαλίζεται ότι το σύνολο των οικογενειών που βρίσκονται κάτω από το κατώφλι της φτώχειας θα λάβουν την σχετική ενίσχυση (αξία τοποθέτησης/voucher) ακόμα και αν χρειαστεί να αυξηθεί το ποσό της χρηματοδότησης. Υπενθυμίζουμε ότι λόγω της προηγούμενης δομής του προγράμματος 14.000 παιδιά από νοικοκυριά με εισοδήματα κάτω από το όριο της φτώχειας δεν έλαβαν ενίσχυση με αποτέλεσμα να μείνουν εκτός δομών και να επωφεληθούν οικογένειες με μεγαλύτερα εισοδήματα. Επιπλέον οι άνεργες μητέρες θα μπορούν πλέον να συμμετέχουν στο πρόγραμμα σε αντίθεση με ό,τι ίσχυε μέχρι τώρα.

2. Το voucher (ως προσωπικό δικαίωμα ενίσχυσης) θα δίνεται κατευθείαν στον ωφελούμενο και όχι, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, στον παιδικό σταθμό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο γονέας θα μπορεί να επιλέξει οποιονδήποτε δημοτικό ή ιδιωτικό σταθμό επιθυμεί ανάλογα με το τι τον/την εξυπηρετεί καλύτερα (ωράριο λειτουργίας, απόσταση από την κατοικία ή την εργασία του/της). Να σημειωθεί ότι οι παιδικοί σταθμοί θα εξακολουθούν να πληρώνονται από την ΕΕΤΑ και όχι από τον ωφελούμενο.

3. Απλοποιούνται οι διαδικασίες υλοποίησης/πληρωμής και διασφαλίζεται η μηνιαία καταβολή των δόσεων ενώ μειώνεται το κόστος συμμετοχής των Δομών στο πρόγραμμα με την κατάργηση των εγγυητικών επιστολών.

4. Το νέο πρόγραμμα δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στις δομές αφού πλέον δεν υπάρχει ο περιορισμός του 70% των διαθέσιμων θέσεων αλλά εάν υπάρχει και αντίστοιχη ζήτηση μπορούνε οι δομές να φτάσουν και στο 100% των θέσεών τους, μέσω της διαδικασίας των voucher εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο το σύνολο της μηνιαίας χρηματοδότησής τους.

            Η εισήγηση του Προέδρου του ΔΣ του ΚΟΔΗΠ φάνηκε να αγνοεί επιδεικτικά όλες τις θετικές για τα πιο αδύναμα κοινωνικά στρώματα διατάξεις της ΚΥΑ και επιδόθηκε σε καταγγελία της κυβέρνησης για πολιτικούς και μόνο  λόγους, οι οποίοι δεν αφορούν τους εργαζόμενους και τους ανέργους που θα ευνοηθούν από το νεοεισαχθέν σύστημα.

            Στο πρόσφατο ΔΣ τονίστηκε από την εκπρόσωπο της ΡΑΠ ότι ο αριθμός των 81.000 προσφερόμενων θέσεων στους βρεφονηπιακούς σταθμούς παραμένει ίδιος και εξασφαλισμένος παρά τη μείωση της χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ. Οι εκπρόσωποι της Λαϊκής Συσπείρωσης στο ΔΣ του ΚΟΔΗΠ αγνόησαν επιδεικτικά ότι παρά τη μεγάλη μείωση της συμμετοχής του ΕΣΠΑ από 120 εκατ. σε 93 εκατ. € η κρατική συμμετοχή αυξήθηκε από 57 εκατ. € σε 82 εκατ. € για να μη μείνει καμία οικογένεια με οικονομικά προβλήματα χωρίς την ενίσχυση αυτή. Σημειωτέον, ότι ήδη για την επόμενη χρονιά έχουν διασφαλιστεί 175 εκατ. € για τον παραπάνω σκοπό.

            Άλλωστε, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ομόθυμα το ΔΣ του ΚΟΔΗΠ αναγνώρισε την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς τόσο σε εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και στις παιδαγωγικές δραστηριότητες. Αυτό για εμάς αποτελεί μια ουσιαστική απόδειξη ότι δεν κινδυνεύουν οι δημοτικοί παιδικοί σταθμοί να μην επιλεγούν από τους γονείς όπως διατείνεται η απόφαση του Δ.Σ. του ΚΟΔΗΠ. Επισημαίνουμε δε ότι σύμφωνα με την εκτίμηση των αρμόδιων υπουργείων θα είναι ελάχιστη η αύξηση του ποσοστού των ιδιωτικών παιδικών σταθμών που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα, οι οποίοι από 845 που ήταν πέρυσι αναμένεται να φτάσουν φέτος μόλις τους  900 πανελλαδικά.

            Εξάλλου, αν ο Δήμος αντιμετώπιζε ουσιαστικό οικονομικό πρόβλημα που αφορούσε τη βιωσιμότητα των δημοτικών παιδικών σταθμών, δε θα παραχωρούσε πέρυσι μόνο το 50% των διαθέσιμων θέσεων σε δικαιούχους του προγράμματος και το 70% πιθανόν φέτος (δε διευκρινίστηκε στο τελευταίο ΔΣ το ποσοστό αυτό) προκειμένου με το υπόλοιπο ποσοστό να εξυπηρετήσει άλλους πολίτες με αδιαφανή κριτήρια, άλλα θα αύξανε το ποσοστό συμμετοχής των ωφελουμένων του προγράμματος στις δημοτικές δομές, προκειμένου να διασφαλίσει τα ποσά που θα εισέπραττε και σε μηνιαία πλέον βάση.

            Επίσης ανυπόστατος είναι ο ισχυρισμός που αναφέρεται στην απόφαση του Δ.Σ. του ΚΟΔΗΠ ότι δήθεν δε θα γνωρίζει ο Οργανισμός πόσοι ωφελούμενοι θα επιλέξουν το πρόγραμμα, αφού σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Εσωτερικών και της ΕΕΤΑΑ, που παραδοσιακά διαχειρίζεται το πρόγραμμα, και όπως αυτό έχει ανακοινωθεί δημόσια,  οι πίνακες με τους τελικούς δικαιούχους αναμένεται να εκδοθούν  έως τις 5 Αυγούστου.

            Τέλος, είμαστε πέρα για πέρα σίγουροι ότι κανείς από τους αναγνώστες της Ανακοίνωσης του Γραφείου Τύπου του Δήμου Πατρέων δεν πίστεψε ότι η εκπρόσωπος της ΡΑΠ καταψήφισε, στη συζήτηση της εν λόγω Υπουργικής Απόφασης, την ανανέωση των συμβάσεων των εργαζομένων, η οποία ουδέποτε τέθηκε σε ψηφοφορία και για την οποία προφανώς και δεν υπήρξε καμία διαφωνία ή αντίρρηση. Σε ψηφοφορία στο σώμα τέθηκε ολόκληρο το κείμενο της εισήγησης του Προέδρου του ΚΟΔΗΠ που ως πρώτο και κύριο αίτημα είχε την απόσυρση της συγκεκριμένης ΚΥΑ, που για εμάς σηματοδοτεί τη διευκόλυνση των αδύναμων οικονομικά στρωμάτων.

            Η Δημοτική Αρχή διαμέσου των εκπροσώπων της στον Κοινωνικό Οργανισμό παίζει για άλλη μια φορά το πολιτικό της παιχνίδι σε βάρος των γονιών και των εργαζομένων αποκρύπτοντας την αλήθεια, αγνοώντας την πραγματικότητα και αδιαφορώντας πλήρως για τα οφέλη που προκύπτουν για τους αδύναμους οικονομικά συμπολίτες μας αλλά και για τις δομές και τους εργαζόμενους σε αυτές με βάση την πληρωμή σε μηνιαία βάση.

        Τους καλούμε λοιπόν να δώσουν μέχρι και το 100% των θέσεων των παιδικών σταθμών του Δήμου Πατρέων στους αδύναμους οικονομικά συμπολίτες μας για να αποδείξουν στην πράξη το ενδιαφέρον τους για την λαϊκή οικογένεια. Κομματικές  επιταγές και μικροπολιτικά παιχνίδια στις πλάτες των αδύναμων οικογενειών και των ανέργων, καθώς και των εργαζομένων στις δομές δεν επιτρέπεται σε κανέναν  να παίζει και κυρίως όταν είναι Δημοτική Αρχή. Οι Δημοτικοί Οργανισμοί δεν είναι τσιφλίκι κανενός. Η ανακούφιση πρωτίστως όσον ζουν κάτω από τα όρια της φτώχιας πρέπει να είναι το κύριο μέλημα ενός Κοινωνικού Οργανισμού που θέλει να δικαιώνει το λόγο για τον οποίο ιδρύθηκε και λειτουργεί με τα χρήματα των πολιτών.

 

 

 

Το Γραφείο Τύπου

H ΔΕΥΑΠ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑ - ΠΕΤΑΕΙ ΤΗ ΜΠΑΛΑ ΣΤΗΝ ΕΞΕΔΡΑ. Η ΡΑΠ ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ και ΕΠΙΜΕΝΕΙ

Σας διαβιβάζουμε επιστολή - ανταπάντηση του Γιάννη Γκόβα, μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑΠ και εκπροσώπου της «ΡΑΠ – Πάτρα, Ανθρώπινη Πόλη» στο Δ.Σ. , σε απάντηση που έλαβε στην από 4.7.2016 επιστολή του προς τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΠ. (Επισυνάπτεται και η σχετική επιστολή από το Γραφείο Προέδρου του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΠ).

 

«Κύριε πρόεδρε του Δ.Σ. της ΔΕΥΑ Πάτρας

 

Στην από 4/7/2016 (αρ. πρωτ.7055Γ’) 3σέλιδη επιστολή μου με την οποία σας είχα απευθύνει 13 εύλογα ερωτήματα στα πλαίσια των καθηκόντων μου σαν μέλος του Δ.Σ της ΔΕΥΑ Πάτρας, έλαβα στο προσωπικό μου ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (7/7/2016) ένα απαξιωτικό κείμενο από το «ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΕΔΡΟΥ» δύο (2) προτάσεων και έξι (6) … ολόκληρων σειρών , με την οποία με προτρέπετε να απευθύνομαι στις υπηρεσίες της επιχείρησης ζητώντας …. ενημέρωση,…. «αφού λάβω όμως υπόψη την υποστελέχωσή της και τον προγραμματισμό των αδειών του προσωπικού» (!!!!)

 

Προφανώς, παριστάνοντας ότι διοικείτε, αγνοείτε τα θεσμικά σας καθήκοντα και υποχρεώσεις, την ευθύνη που απορρέει από την θέση που κατέχετε, αδιαφορείτε

παντελώς μη σεβόμενος τον συμμετοχικό και ελεγκτικό ρόλο των μελών της αντιπολίτευσης στο Δ.Σ , ενώ ταυτόχρονα προβάλλετε την απέχθειά σας στην δημοκρατική λειτουργία, κάτι που σας έχει επισημανθεί πολλάκις.

 

Έχω όμως να παρατηρήσω και τα εξής, για να μπούμε και στην ουσία.

 

Τα με αρ. 1, 2, 3, 4, 5 και 6 ερωτήματα που σας έχω απευθύνει, προκύπτουν από τον πίνακα με τίτλο «κατάσταση σημαντικών ληξιπρόθεσμων οφειλών 31/12/2015» που μας κοινοποιήσατε στην συνεδρίαση της 24ης Ιούνη 2016.

 

Τα με αρ. 7, 8, 9 και 13 ερωτήματα που σας έχω απευθύνει, προκύπτουν από την εισήγηση που διαβάσατε με τίτλο «ενημέρωση για τα ζητήματα που αφορούν τη διαχείριση της Ύδρευσης-Αποχέτευσης – Αντιπλημμυρικής προστασίας και των αναγκαίων έργων που διεκδικούμε» και την οποία ενημέρωση σαν απόφαση (!!!) προωθήσατε στο Δημοτικό Συμβούλιο Πατρέων.

 

Το με αρ. 10 ερώτημα που σας έχω απευθύνει , προκύπτει από την με πολύ εμφαντικό τρόπο αγωνιώδη τοποθέτηση του εκπροσώπου των εργαζομένων και μέλους του Δ.Σ. της επιχείρησης για την ανυπαρξία εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας και την διοικητική αταξία που έχει επιφέρει.

 

Το με αρ. 11 ερώτημα που σας έχω απευθύνει, προκύπτει από την διανομή ατύπως [αφού δεν ήταν θέμα της συνεδρίασης (24/06/2016) κι ούτε και των 2 επομένων (1 και 4/7/2016)] στα μέλη του Δ.Σ. έγγραφης ένστασης (6497Α’/15.06.2016) , συμμετέχουσας σε δημοπρασία επιχείρησης συμπολίτη και της «εξώδικης απάντησης-διαμαρτυρίας-δήλωσης και πρόσκλησης» του γενικού διευθυντή (6689Γ’/22.06.2016) και για τα οποία έγγραφα δεν κάνατε ουδεμία αναφορά, αν και σε επόμενη συνεδρίαση (4/7/2016) φέρατε προς έγκριση απόφασή σας (προέδρου) για την ανάθεση του έργου σε άλλη επιχείρηση. Παρά δε την διαμαρτυρία μου για συζήτηση της εκκρεμότητας που υπάρχει με την υπάρχουσα ένσταση έτσι ώστε να διαλευκανθεί κάθε πτυχή της και να μην επιφέρει πλήγμα αξιοπιστίας της επιχείρησης, αρνηθήκατε.

 

Όσο δε για το με αρ. 12 ερώτημά μου, θα μου επιτρέψετε να σας προτείνω κι εγώ με την σειρά μου όπως απευθυνθείτε στις υπηρεσίες για να σας …. εξηγήσουν.

 

Ενδεχόμενα, η αδυναμία σας να απαντήσετε στα στοιχειώδη ερωτήματά μου είναι αποτέλεσμα της συγγραφής των εισηγητικών κειμένων σε άλλους χώρους , από εξωθεσμικούς παράγοντες της λειτουργίας της ΔΕΥΑ Πάτρας , είχα δε την ευκαιρία πέραν της συνεδρίασης της επιχείρησης να σας παρακολουθήσω να ξαναδιαβάζετε τυφλοσούρτη το κείμενο και στην σχετική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

 

Η προτροπή σας τέλος να απευθυνθώ … «ως ισότιμο μέλος» στις υπηρεσίες ζητώντας …. ενημέρωση , αποπνέει πλήρη διοικητική ανεπάρκεια και δημιουργεί νέα εύλογα ερωτήματα και απορίες αναλογιζόμενος τι θα επιφέρει αν τα υπόλοιπα 10 μέλη του Δ.Σ. της ΔΕΥΑ Πάτρας και οι 49 δημοτικοί σύμβουλοι Πατρέων ξαμοληθούν ζητώντας ότι έγγραφα και στοιχεία, κρίνουν σκόπιμο κάθε φορά, ακυρώνοντας την όποια οργανωτική λειτουργία τους.

 

Στα με αρ. 8 και 9 ερωτήματα που σας έχω απευθύνει και αφορούν την υποστελέχωση της επιχείρησης (ειδικά δε της Διοικητικής Υπηρεσίας),

σας υπενθυμίζω και κάποιες από τις νομοθετημένες δυνατότητες αντιμετώπισης της υφιστάμενης κατάστασης , αλλά εσείς και η πλειοψηφία σας που παριστάνει ότι άρχει στα δημοτικά πράγματα – ελέω εκλογικού νόμου – βγάζει φλύκταινες σε ότι προέρχεται από την σημερινή κυβέρνηση , ενώ συνάμα επιχειρεί να καρπωθεί σαν αποτέλεσμα διεκδικήσεών της, ότι νομοθετικά αποκαθιστά αδικίες χρόνων (βλέπε προσλήψεις επιτυχόντων ΑΣΕΠ 2009 στην ΔΕΥΑΠ ή καθαρίστριες δήμου και θυμηθείτε τι αναφέρατε στη συνεδρίαση)

 

Η δημοσιοποίηση του κειμένου των ερωτημάτων μου - όπως και αυτής - σαφώς, έχει να κάνει με τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι τον εκ της θέσης μου ρόλο αυτόν που με καθιστά πομπό και δέκτη της κοινωνίας μας, έτσι ώστε οι συμπολίτες μας να διαμορφώνουν ορθή άποψη για τα τεκταινόμενα στα δημοτικά πράγματα, σε αντιδιαστολή της δικής σας , στην ουσία, μη απάντησης - μη πληροφόρησης

(λαλίστατοι όμως στα εκ του ασφαλούς θέματα).

 

ΚΥΡΙΕ ΠΡΟΕΔΡΕ , οι συμπολίτες μας παρακολουθούν και κρίνουν, καταγράφουν «έργα και ημέρες», την απαξίωση των δημοκρατικών λειτουργιών και την παράστασή σας (ως δημοτική αρχή ) με θέμα «εμείς είμαστε τώρα εξουσία και κάνουμε ότι μας αρέσει» (βλέπε δραματική σχολή ΔΗΠΕΘΕ, κινητό σινεμά, έτσι …. από τα πιο πρόσφατα).

 

Γιάννης Γκόβας

Μέλος ΔΣ – εκπρόσωπος ΡΑΠ-Πάτρα Ανθρώπινη Πόλη»

 

Το Γραφείο Τύπου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΚΑΙ ΦΡΑΓΜΑ ΠΕΙΡΟΥ-ΠΑΡΑΠΕΙΡΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

ΘΕΜΑ: ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΚΑΙ ΦΡΑΓΜΑ ΠΕΙΡΟΥ-ΠΑΡΑΠΕΙΡΟΥ

 

Στο ζήτημα του θαλάσσιου μετώπου της Πάτρας η ΡΑΠ είχε στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο την ευκαιρία να εκφράσει την ικανοποίησή της για τις πρόσφατες κυβερνητικές πρωτοβουλίες που σηματοδοτούν την αρχή της τελευταίας φάσης με τελικό στόχο τη μετατροπή της προσωρινής σύμβασης παραχώρησης σε οριστική, όπως είχε εξαγγελθεί δια στόματος Αλέξη Τσίπρα στο παρελθόν.

Υπενθυμίζουμε ότι η ΡΑΠ είχε συμφωνήσει στην προτεινόμενη από τον Δήμαρχο κινητοποίηση της 5ης Ιουλίου. Πιστεύουμε, όμως, ότι σήμερα η κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων από την πλευρά της κυβέρνησης πρέπει να τύχει διαφορετικής αντιμετώπισης από τον Δήμο με συμμετοχή στις σχετικές συζητήσεις και συνεργασίες που θα στοχεύει στην όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση των διαδικασιών που απαιτούνται.  

Από την πλευρά μας διατυπώσαμε τη διαθεσιμότητά μας, όπως και άλλες δημοτικές παρατάξεις,  να συμμετάσχουμε σε διαπαραταξιακή επιτροπή η οποία ως εκφραστής του συνόλου του δημοτικού συμβουλίου και, κατά συνέπεια, της τοπικής κοινωνίας θα διαβουλευτεί τις λεπτομέρειες του συγκριμένου σχεδίου.

Είναι κρίμα για τον τόπο μας αλλά και για το ίδιο το αίτημα της πόλης η δημοτική αρχή να επιμείνει σε κινητοποιήσεις χωρίς περιεχόμενο «κρούοντας πόρτες ανοιχτές».

Είναι δε, χαρακτηριστικό ότι ενώ στο θαλάσσιο μέτωπο η δημοτική αρχή διεκδικεί όπως και όλη η Πάτρα την ανάληψη αποκλειστικά της ευθύνης διαχείρισης, στην περίπτωση του φράγματος Πείρου-Παραπείρου απεκδύεται τις ευθύνες της αυτοδιοίκησης αρνούμενη τη συμμετοχή του Δήμου Πατρέων σε μια διαδημοτική-διαθαθμιδική επιχείρηση που θα διασφαλίζει, με κύριο κορμό την τεχνογνωσία της ΔΕΥΑΠ, τον δημόσιο χαρακτήρα του νερού και την επαρκή υδροδότηση της πόλης.  

Στο ίδιο δημοτικό συμβούλιο αναδείξαμε και τη σημασία των πρόσφατα ψηφισμένων νόμων στο πλαίσιο του παράλληλου προγράμματος που απελευθερώνουν τις προσλήψεις προσωπικού σε επιχειρήσεις ΟΤΑ ανταποδοτικού χαρακτήρα δίνοντας έτσι την ευχέρεια σε δημοτικές επιχειρήσεις όπως η ΔΕΥΑΠ να αξιοποιήσει τη συγκεκριμένη δυνατότητα για να καλύψει τις ανάγκες του προσωπικού αλλά και των δημοτών που προσδοκούν καλύτερη και αμεσότερη εξυπηρέτηση. Επισημαίνουμε ότι είναι η σημερινή κυβέρνηση που υλοποίησε την πρόσληψη των επιτυχόντων μέσω ΑΣΕΠ του 2007. 

Είναι ανάγκη οι διεκδικήσεις να καθιστούν σαφές το τι θέλουμε και το τι θα κάνουμε αυτά που διεκδικούμε και όχι να αναλώνεται η δημοτική διεκδικητική πολιτική σε ιδιοτέλειες, μικροκομματικές σκοπιμότητες και στείρα αντικυβερνητική προπαγάνδα που, στην καλύτερη περίπτωση, δίνουν την εντύπωση μιας διεκδίκησης που υπαγορεύεται από άλλες σκοπιμότητες και όχι τις ανάγκες της Πάτρας.

 

 

Το Γραφείο Τύπου