ΡΑΠ - Πάτρα Ανθρώπινη Πόλη - Δελτία Τύπου

Οι προκλήσεις της δημοτικής αρχής

Πάτρα, 13.03.2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: Οι προκλήσεις της δημοτικής αρχής  

Από τις πρώτες ανακοινώσεις και ενέργειες της παρούσας δημοτικής αρχής έγινε σαφές ότι πρωταρχικό μέλημά της θα ήταν η προώθηση των θέσεων και απόψεων του οικείου πολιτικού κόμματος και όχι τα συμφέροντα της Πάτρας και η δημοκρατική λειτουργία των οργάνων της. Είναι αλήθεια ότι δόθηκαν αρκετές ευκαιρίες στη δημοτική αρχή να δημιουργήσει ένα ευρύ δημοκρατικό μέτωπο που θα εκμεταλλευόταν το ευνοϊκό πολιτικό περιβάλλον και θα έβαζα σε τροχιά επίλυσης όλα τα μικρά και μεγάλα προβλήματα της πόλης και των κατοίκων της.

 

Η δρομολόγηση της παραχώρησης του θαλάσσιου μετώπου, η πρόσφατη  παραχώρηση του ΟΑΕΔ 59 στρεμμάτων Πλατανόδασος στον Καστελλόκαμπο και δεκάδων χώρων στις εργατικές κατοικίες (9 καταστήματα και μία αίθουσα συγκεντρώσεων στις εργατικές της περιοχής Ταραμπούρα, 2 καταστήματα και μία αίθουσα στην Εγλυκάδα, μία αίθουσα στα Ζαρουχλέικα,2 καταστήματα και μία αίθουσα στις νέες εργατικές Εγλυκάδας), η κάλυψη των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Καρναβαλικού Οργανισμού, η δημιουργία των Κέντρων Κοινότητας, η έγκριση εκατοντάδων προσλήψεων στις υπηρεσίες του Δήμου, η συνεχιζόμενη διαβούλευση για τη διέλευση του τρένου, η εξόφληση των παρακρατηθέντων πόρων από το 2009, είναι μερικά από τα πολλά στοιχεία που συνηγορούν στον ισχυρισμό ότι η παρούσα δημοτική αρχή ήταν η πιο «τυχερή» δημοτική αρχή των τελευταίων ετών.

 

Ωστόσο, αυτές οι ευνοϊκές ρυθμίσεις σε διάστημα μόλις δύο ετών παραμένουν αναπλήρωση ενός μικρού μόνο μέρους των απωλειών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης γενικά και των κεκτημένων της Πάτρας ειδικά.

 

Η Πάτρα έχει ακόμα να διανύσει έναν μακρύ δρόμο αγώνων και διεκδικήσεων που θα την βάζουν ξανά σε αναπτυξιακή πορεία.

 

Η απόδοση χώρων όπως ο Ρηγανόκαμπος και το κτίριο της Μανιακίου (όπου μαζί με την ΕΛΜΕ και τον ΑΣΤΟ που κρατάνε ζωντανό το κτίριο, μπορεί να λειτουργήσει και  παιδικός σταθμός με βάση την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου), αλλά και το σχέδιο της αξιοποίησής τους, η ολοκλήρωση της Ολυμπίας οδού, η έναρξη λειτουργίας του φράγματος Πείρου-Παραπείρου και της επίλυσης του ζητήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων με ανακύκλωση στην πηγή, η αύξηση των πόρων της αυτοδιοίκησης και ο σαφής προσδιορισμός των αρμοδιοτήτων της, η καθιέρωση της απλής αναλογικής και της δημοκρατικής λειτουργίας μέσα από την ενεργοποίηση των τοπικών συμβουλίων, είναι άμεσοι στόχοι που πρέπει να τύχουν ευρύτατης δημοκρατικής συναίνεσης και διεκδίκησης.  

 

Σε αυτόν τον δρόμο καλούμε για ακόμα μία φορά τη δημοτική αρχή να ανταποκριθεί ως εκφραστής των αναγκών του συνόλου της Πάτρας μέσα από τη συνεργασία με όσους μπορούν να βοηθήσουν την πόλη χωρίς να καταφεύγει σε τρισάθλιες ανακοινώσεις και ψέματα όπως η απάντησή της στην ΡΑΠ για την ΑΔΕΠ  (την οποία κλείνει λόγω της δικής της διαχειριστικής ανεπάρκειας) και την Τράπεζα Τροφίμων και η διαμαρτυρία της για την μη πληρωμή των εργαζομένων της κοινωφελούς εργασίας, κάτι που τελικά οφειλόταν σε παραλείψεις  της ίδιας της δημοτικής αρχής.

 

Το Γραφείο Τύπου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΠ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Πάτρα, 7.3.2017
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
ΘΕΜΑ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΠ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ


 

Η πρόσφατη απόφαση της δημοτικής αρχής να θέσει τέλος με συνοπτικές διαδικασίες στη λειτουργία της ΑΔΕΠ δεν ανταποκρίνεται σε μια λογική ανάπτυξης των δράσεων ή των δυνατοτήτων του Δήμου αλλά υπακούει σε μια αδιέξοδη και ιδεοληπτική αντίληψή της σε σχέση με τον ρόλο και τη λειτουργία της αυτοδιοίκησης.

Παρά το γεγονός ότι έγκαιρα είχαμε προειδοποιήσει για την απροθυμία της δημοτικής αρχής να διεκδικήσει και να υλοποιήσει προγράμματα εθνικής και ευρωπαϊκής χρηματοδότησης σήμερα βρισκόμαστε σε θέση να γευτούμε τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής. Η ΑΔΕΠ είναι ελλειμματική για τα δύο τελευταία έτη, με συνέπεια την επισφαλή πορεία της εταιρείας αλλά και των ίδιων των εργαζομένων σε αυτή.

Βέβαια, δεν υποτιμούμε το γεγονός ότι επί πολλά έτη η ΑΔΕΠ ήταν το «καθαρτήριο» μικρών και μεγάλων εξυπηρετήσεων. Η κακοδιαχείριση και ο πλημμελής έλεγχος επέτρεψαν καταχρήσεις και διασπάθιση δημόσιου χρήματος που τις πληρώνουμε σήμερα. 

Το ερώτημα που τίθεται δεν είναι μόνο τι μπορεί να γίνει από εδώ και πέρα αλλά και το γιατί φτάσαμε ως εδώ. Υπήρξε πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων του προσωπικού της ΑΔΕΠ και της ευελιξίας που της προσδίδει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της;

Ανέπτυξε η ΑΔΕΠ τις διαδημοτικές συνεργασίες ως όφειλε να κάνει; Ενέπλεξε τον ιδιωτικό τομέα και τους φορείς του, επιμελητήρια, συνδέσμους, σε μια προοπτική ολοκληρωμένης τοπικής ανάπτυξης ή συνέχισε να θεωρεί τον Δήμο ένα μικρό κράτος που πρέπει να ποδηγετεί το σύνολο της ανθρώπινης δραστηριότητας; Δημιούργησε τις απαραίτητες συνέργειες μεταξύ των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της πόλης μας και της αυτοδιοίκησης κάτι που προνομιακά μπορούσε να υλοποιήσει η ΑΔΕΠ; Προώθησε ολοκληρωμένες περιβαλλοντικές παρεμβάσεις με πρώτη και κυρίαρχη την υλοποίηση της ανακύκλωσης στην πηγή ως βασικό συστατικό μιας σύγχρονης, ορθολογικής και υπέρ του δημοσίου συμφέροντος διαχείρισης των απορριμμάτων;  

Όλα αυτά είναι λίγα από τα πολλά στα οποία θα μπορούσε να έχει συμβάλλει η ΑΔΕΠ λόγω της τεχνογνωσίας που διαθέτει αλλά και της ευελιξίας του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας που τη διέπει.

Η ανάπτυξη των δράσεών της σε διαδημοτικό ή και περιφερειακό επίπεδο ήταν η παράμετρος που θα εξασφάλιζε και τη βιωσιμότητα της εταιρείας και την ασφάλεια των εργαζομένων της. Αντίθετα, η δημοτική αρχή κινήθηκε με γνώμονα την ανεπάρκειά της αλλά και την προσήλωσή της στο μοντέλο που θέλει τον Δήμο είτε ιμάντα άσκησης κυβερνητικής πολιτικής είτε ανταγωνιστή της. Είναι οι δύο μορφές του ίδιου νομίσματος. Αδυνατεί να κατανοήσει τις σύγχρονες μορφές διακυβέρνησης που επιβάλλουν συνεργασία, διαβούλευση, συναίνεση χωρίς να αποκρύπτουν τις διαφορετικές οπτικές στην άσκηση εξουσίας.

Ευτυχώς, την τύχη της ΑΔΕΠ δεν θα έχει μια άλλη ιδιαίτερα σημαντική δημοτική δομή, η Τράπεζα Τροφίμων, παρά τις απειλές για υπολειτουργία ή κλείσιμο από τη δημοτική αρχή. Θα ήταν τραγικό να κλείσει μία δομή που απασχολούσε μόλις τέσσερις εργαζόμενους προερχόμενους από ΜΚΟ λόγω έλλειψης προσωπικού την ίδια στιγμή που προσλαμβάνονται περίπου 700 εργαζόμενοι μέσω των προγραμμάτων του ΟΑΕΔ και θα ψάχνουμε να βρούμε τι έργο θα τους αναθέσουμε. 

Επιπρόσθετα, αποσιωπά η δημοτική αρχή ότι την ίδια στιγμή βρίσκονται σε στάδιο υλοποίησης τα Κέντρα Κοινότητας που θα αναλάβουν τις διανομές τροφίμων.

Ας μην είμαστε όμως υποκριτές. Η Τράπεζα Τροφίμων υπολειτουργεί, πολύ απλά γιατί η δημοτική αρχή θεωρεί ότι κάθε προσπάθεια ανακούφισης από τις συνέπειες της ανθρωπιστικής κρίσης καθυστερεί την επερχόμενη ανατροπή του καπιταλισμού!

Μέχρι, όμως, να καταλάβουμε τα ανάκτορα του Μαξίμου ας δραστηριοποιηθούμε  στα ταπεινά αστικά νεοκλασικά της οδού Μαιζώνος.

Θα κλείσετε την ΑΔΕΠ, θα συρρικνώσετε την Τράπεζα Τροφίμων, δεν θα σας αφήσουμε να κλείσετε και τον Δήμο!   

 

 

Το Γραφείο Τύπου  

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ για τις Δημαιρεσίες 2017

Πάτρα, 06.03.2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ:  Δημαιρεσίες 2017

 

Η ΡΑΠ-ΠΑΤΡΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ συμμετείχε στις πρόσφατες δημαιρεσίες εκλογής Προεδρείου και μελών των Επιτροπών Οικονομικών και Ποιότητας Ζωής παραμένοντας στη συναινετική λογική που είχε συμφωνηθεί από το σύνολο των παρατάξεων κατά την πρώτη περίοδο της θητείας του Δημοτικού Συμβουλίου.

 

Θέλουμε όμως να επισημάνουμε ακόμα μια φορά ότι οι καθοριζόμενες από τον «Καλλικράτη» σχετικές διαδικασίες εκλογών αποτελούν μια ανούσια, αστεία και αντιδημοκρατική διαδικασία, απόλυτα προσαρμοσμένη στη συνολική λογική του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.

 

Το πλαίσιο αυτό διευκόλυνε τη συνειδητή, κατά τη γνώμη μας, από τη πλευρά της πλειοψηφίας κατάργηση της συλλογικότητας του Προεδρείου αλλά και του Δημοτικού Συμβουλίου γενικότερα και τη συρρίκνωσή του ώστε να εκπροσωπείται σχεδόν αποκλειστικά από την Πρόεδρό του. Την κατάργηση – εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων – της ουσιαστικής διαβούλευσης μεταξύ των παρατάξεων και τη λήψη από το σώμα προαποφασισμένων αποφάσεων από την τεχνητή πλειοψηφία του «Καλλικράτη». Την μετατροπή ακόμα και εκδηλώσεων μνήμης και τιμής σε πεσόντες συμπολίτες μας που διοργάνωνε πάντα το Δημοτικό Συμβούλιο σε κομματικές εκδηλώσεις. Ακόμα και την «εξαφάνιση» σε ορισμένες περιπτώσεις εκπροσώπων των παρατάξεων της μειοψηφίας, προκειμένου να παρουσιάζεται επιλεκτική εκπροσώπηση.

 

Δεν ξέρουμε αν μπορούμε να ελπίζουμε σε καλύτερη συνέχεια. Η ανατροπή αυτής της κατάστασης θα έλθει με την ανατροπή του «Καλλικράτη» και την εφαρμογή της απλής αναλογικής στη συγκρότηση των δημοτικών συμβουλίων και των οργάνων τους. Για να γίνουν επιτέλους τα δημοτικά συμβούλια τα ανώτερα συλλογικά πολιτικά όργανα που θα αποφασίζουν για τα μεγάλα και τα μικρά ζητήματα της πόλης και δεν θα επικυρώνουν εκ των υστέρων μονομερείς αποφάσεις της, ελέω Καλλικράτη, πλειοψηφίας.

 

Είναι σίγουρο ότι αυτή η αλλαγή θα πραγματοποιηθεί. Το μέλλον της τοπικής αυτοδιοίκησης ανήκει σε αυτούς που θέλουν και μπορούν να υπηρετήσουν τη δημοκρατική και αποτελεσματική λειτουργία της!

 

 

Το Γραφείο Τύπου

Κοινό δελτίο τύπου για τους δασικούς χάρτες.

Δελτίο τύπου των δημοτικών παρατάξεων

ΡΑΠ –ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΠΑΤΡΑ-ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

Κατά τη χτεσινή συζήτηση  στο  Δημοτικό Συμβούλιο καταθέσαμε κοινό ψήφισμα για την ανάρτηση των δασικών χαρτών:

Ξεκαθαρίζουμε ότι θεωρούμε την κατάρτιση των δασικών χαρτών μαζί με το κτηματολόγιο εξαιρετικά σημαντικό αναπτυξιακό έργο, που για δεκαετίες με ευθύνη της Ελληνικής Πολιτείας έμενε στα χαρτιά κι αυτό δεν ήταν τυχαίο. Οι φορείς της τοπικής  Αυτοδιοίκησης  θεωρούν αναγκαίο το έργο αυτό να ολοκληρωθεί.

Από το 1945 δημιουργήθηκε μια πραγματικότητα που σήμερα δεν μπορεί να αγνοηθεί από κανέναν. Από την άλλη πλευρά δεν είναι δυνατόν να συνεχίσει η πολιτεία  να ανέχεται αυθαιρεσίες και καταπατήσεις με σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον και  στην κοινωνία.

Η ανάρτηση των δασικών χαρτών με βάση όμως τις αεροφωτογραφίες του 1945 ή αν δεν υπάρχουν αυτές του 1960 ( που είναι σωστή βάση γιατί τότε αντικειμενικά ήταν οι μεγαλύτερες καλλιεργήσιμες εκτάσεις)έφερε στο φως μια σειράπροβλήματα που το αρμόδιο υπουργείο και η κυβέρνηση πρέπει να αντιμετωπίσει για να μην αποτελεί δικαιολογία η παραπομπή του θέματος ξανά στις καλένδες.

Απαιτείται από τη κυβέρνηση, η αναζήτηση των αναγκαίων ενεργειών μέσα από τις οποίες θα διορθωθούν τα συστηματικά λάθη μεγάλης κλίμακαςόπως:

• Ηελλιπής και πολλές φορές ανύπαρκτη ενσωμάτωση στους αναρτημένους δασικούς χάρτες στοιχείων οικισμών και οικιστικών πυκνώσεων από τους ΟΤΑ, καθώς και άλλων πράξεων της διοίκησης (πχ. εποικισμών, πράξεων χαρακτηρισμού) που προβλέπονταν από τις διατάξεις του Ν. 3889/2010 όπως ισχύει, θέμα που είναι ευθύνη της ΤΑ, η οποία πρέπει να συνεργαστεί άμεσα με τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.

Εδώ βρίσκεται και το καθήκον δήμου μας που θα πρέπει ΝΑ ΕΝΕΡΓΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ, να αναλάβει το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί στην ανάρτηση των χαρτών, ώστε να προφυλάξει και να απαλλάξει τους δημότες μας από τη σχετική ταλαιπωρία.

Οι ενέργειες του δήμου απαιτείται να είναι συγκεκριμένες. Παρέμβαση στο κτηματολόγιο ώστε να εξαιρεθούν 1)περιοχές στο σχέδιο πόλης 2) εντος των οικισμών 3)περιοχές που καθορίζονται στο Γ.Π.Σ..

Η δημοτική αρχή δια μέσου της πολεοδομίας που διαθέτει ψηφιακούς χάρτες έχει τη δυνατότητα να παρέχει δικαιολογητικά για τα εξαιρούμενα οικήματα.

 

• η εξαίρεση από τις ευρείες αναδασωτέες περιοχές, τμημάτων που νομίμως είχαν άλλη χρήση κατά την κήρυξη της αναδάσωσης από τα Δασαρχεία (για παράδειγμα νόμιμη αγροτική χρήση και που εμφανίζονται στους δασικούς χάρτες ως αναδασωτέες ενώ υπήρχε λεκτική τους εξαίρεση από την απόφαση αναδάσωσης).

 

Η σημαντικότερη όμως επίπτωση είναι αυτή που αφορά τον αγροτικό κόσμο. Οι δασικοί χάρτες περιέχουν περιοχές που αφορούν δραστηριότητες του πρωτογενούς τομέα της χώρας μας, δημιουργώντας προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν νομοθετικά.Είναι ανάγκη να υπάρξουν ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους μικροκαλλιεργητές και τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.

Γι αυτό απαιτείται : Η άμεση θεσμική αντιμετώπιση του προβλήματος, έτσι ώστε ο αγροτικός πληθυσμός να συνεχίσει απρόσκοπτα τη δραστηριότητά του σε όλες τις ενταγμένες εκτάσεις στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ), εξασφαλίζοντας αφενός την επιβίωσή του και συμβάλλοντας αφ’ ετέρου στην προσπάθεια οικονομικής ανάτασης της χώρας.

 

 

 

 

Τέλος ζητάμε την κατάργηση ή μείωση σε απολύτως συμβολικό επίπεδο του προβλεπόμενου ειδικού τέλους για την άσκηση αντιρρήσεων με ταυτόχρονη  χρονική παράταση των διαδικασιών σε όλα τα επίπεδα .

Πρέπει να γίνουν άμεσα από την Κυβέρνηση οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις για την επίλυση των παραπάνω θεμάτων και όποιων άλλων προκύπτουν (εγκύκλιοι προς τις Υπηρεσίες και τους ΟΤΑ, Υπουργικές αποφάσεις και πιθανές νομοθετικές παρεμβάσεις).

 

 

                                                                                                                   Πάτρα  21/2/17